неделя, 3 април 2016 г.

Несигурност при избиране на книга?

Ето един проблем, който имах, когато започнах да чета книги интензивно: бях много несигурна за книга, която съм си харесала по анотацията. Винаги съм се чудила (понеже бях към 12 годишна тогава) дали ще има сексуални сцени в книгата. Това ми беше най-големият проблем. Затова тук ще изброя няколко съвета, които могат да помогнат много.

  1. Анотацията на една книга не е всичко, разрови се из книжни блогове и потърси за ревюта на избраната книга, това доста помага, пък и... за какво са тези ревюта, ако не и за мнение на човек на твоите години. 
  2. Ако все пак намериш някои положителни и някои отрицателни ревюта, помисли върху написаното за книгата в тези ревюта. Помисли си дали героите ти харесват и допадат, дали стилът на писане няма да те дразни и.т.н.
  3. Ако все пак, дори след голямото ровене за тази книга, не можеш да прецениш, отиди в библиотеката и си я вземи от там, така няма да харчиш пари на вятъра, ако не ти хареса.
  4. Попитай някой приятел дали е чел книгата и дали му харесва. Също така да се обоснове.
  5. Изтегли и прочети откъс или началото на книгата, ако те завладее си я купи. (все пак егмонт предоставят тази опция, а и гуудрийдс също)
  6. Ако все пак искаш да я прочетеш и я купиш, а не ти хареса, винаги можеш да я подариш на някого или да я дариш на библиотеката.
  7. Чел си ревю на книгата и все още си несигурен - питай автора на ревюто, в коментарите, какво те притеснява! Те ще отговорят със сигурност! 
Не мога да се сетя за още съвети, но със сигурност тези са достатъчни според мен. Приятно четене на книгата! (или не)

Няма коментари:

Публикуване на коментар