понеделник, 6 април 2015 г.

Няколко цитата за книгите (и четенето)

"...Тези книги са мои приятели. Те ме карат да плача или да се смея. Показват ми смисъла на живота.
-Звучи интересно- призна младежът
-Винаги ще си останеш книжовник, а? - засмя се Бром
-Вече не - сви рамене Джеод. - По-скоро съм се превърнал в библиофил.
-В какво? - попита Ерагон
-Човек, който обича книгите - обясни търговецът.."

-стр. 196 от Ерагон на Кристофър Паолини

"...Книгите бяха тези, които ме караха да си мисля, че може би не съм сам. Те бяха честни към мен и аз към тях."

-стр. 413 от Принц с часовников механизъм на Касандра Клеър
"...Обикновено чета по четиристотин страници на ден. От седемгодишна възраст.
-И през почивните дни ли?
-Най вече през почивните дни, защото тогава мога да се концентрирам и да изпитам удоволствието от четенето."

-стр. 143 от Множество Катрини на Джон Грийн

"-Човек никога не може да има достатъчно чорапи - каза Дъмбълдор - Дойде и отмина още една Коледа и аз не получих нито един чифт. Хората упорстват да ми подаряват книги."

-стр. 184 от Хари Потър и философския камък на Дж. К. Роулинг
което се брои за цитат за книгите да 

"...от друга - от гигантските купчини книги наредени покрай стените. Колекцията и беше запълнила полиците, след което се беше разсипала във високи до кръста купчинки книги. Помислих си, че само една да помръдне, ще се сринат като плочки от домино и ще се озовем под задушаваща маса литература." 

"-Чела ли си всички книги в стаята си?
Тя се засмя.
- Господи, не. Прочела съм може би една трета. Но възнамерявам да ги прочета. Кръстила съм ги "Библиотеката на живота ми". Още от малка всяко лято ходя по домашните разпродажби и купувам всяка книга която ми се стори интересна. Така винаги има нещо за четене./..Ще имам повече време за четене, когато стана досадна старица"

-стр 16 и 21 от Къде си Аляска на Джон Грийн

Няма коментари:

Публикуване на коментар